بهترين روش موتورشويي خودرو

۴ بازديد

در اين بخش مي خواهيم با بهترين روش موتورشويي خودرو آشنا شويم. همانطور كه مي دانيد مهم ترين بخش خودرو موتور آن است كه به خودرو قدرن حركت مي دهد. بنابراين حفظ سلامت و نظافت آن بسيار مهم است. اين بخش از خودرو نيز همانند ديگر بخش ها نياز به تميز كردن و شستشو دارد. يك موتور تميز حين كار كردن كمتر داغ مي كند و سريع تر خنك مي شود. از طرفي با داشتن يك موتور تميز راحت تر مي توانيد خودرو خود را سرويس كنيد. اين تميزي خودرو زماني كه موتور خودرو شما نقصي پيدا كرده نيز به شما كمك خواهد كرد و سريعتر مي توانيد آن را عيب يابي و تعمير كنيد.

هنگامي كه موتور خودرو به مدت طولاني تميز نمي شود، آلودگي ها و جرم هايي بر روي آن تشكيل مي شود كه همين جرم مي تواند به عنوان عايق حرارتي عمل كند و از خنك شدن موتور شما در حين كار كردن جلوگيري كند. بالا رفتن دما نيز سبب استهلاك موتور شده و ممكن است به آن آسيب وارد كند. همچنين در نظر داشته باشيد كه چربي و رسوب قرار گرفته بر روي بدنه خودرو از مشتقات نفتي مي باشد و قابليت اشتعال دارد. اين موضوع در داخل كاپوت خودرو كه پر از قطعات الكترونيكي است، بسيار نگران كننده مي باشد. همين امر سبب مي شود به دنبال يافتن بهترين روش موتورشويي خودرو باشيم. در اين مقاله با كارنفيكس همراه باشيد تا بهترين روش موتورشويي خودرو را براي شما بيان كنيم.

يك نكته مهم: تحقيقات نشان مي دهد خودروهايي كه موتور تميزي دارند مصرف سوخت كمتري نسبت به ديگر خودروها دارند و سرعت آن ها نيز بهبود داشته است. همچنين در صورتي كه تمامي بخش هاي خودرو و به خصوص موتور آن تميز باشد، هنگام فروش خودرو نماي بهتري خواهد داشت. طبيعي است كه يك موتور كثيف و پر از چربي منظره جالبي را براي خريدار نخواهد داشت.

 

مراحل شستشوي موتور خودرو در منزل

پيش از اينكه به بيان بهترين روش موتورشويي خودرو بپردازيم، مي خواهيم مراحل شستشوي موتور خودرو در منزل را براي شما بيان كنيم. با ما همراه باشيد.

در مرحله اول از شستشوي خودرو موتور خودرو را اندكي گرم كنيد. بعني بگذاريد موتور به مدت يك دقيقه به صورت درجا كار كند.

در مرحله دوم كابل هاي باتري را جدا كنيد به اين صورت كه اول كابل قطب منفي و سپس كابل قطب مثبت را جدا كنيد.

سپس بخش هاي برقي موتور را مي بايست با يك پلاستيك بپوشانيد تا از بروز احتمالي خطر جلوگيري شود. همچنين بايستي روي ورودي هوا و كاربراتور را با فويل آلومينيومي و يا پلاستيكي بپوشانيد.

در مرحله چهارم شستن موتور خودرو شروع مي شود. مي بايست با يك برس يا فرچه پلاستيكي جرم هاي روي سطح موتور را پاك كنيد.

دو فنجان مايع شستشو را با آب مخلوط كنيد و با برس محلول را بر روي سطح موتور بكشيد و موتور را كاملا با ماده شوينده خيس كنيد و در نهايت شلنگ آب را به صورت پرفشار بر روي سطح موتور بگيريد.

نكته: يكي از ايرادات شستن موتور خودرو با آب اين است كه آب ممكن است به درون درزها و سوپاپ ها نفوذ كند، خشك كردن اين بخش ها بسيار دشوار است و از طرفي ممكن است سبب آسيب رسيدن به خودرو شود.

كسب اطلاعات بيشتر: بهترين برندهاي نانوسراميك خودرو چيست؟

معايب موتورشويي خودرو با آب

  1. استفاده از آب براي نظافت موتور خودرو ضررها و صدمات زيادي بر آن تحميل خواهد كرد .قطعات الكترونيكي در برابر آب حساس هستند و باقي ماندن رطوبت بعد از شستشو ممكن است باعث خرابي و سوختن آنها شود.
  2. برخي قطعات از قبيل سيستم تزريق سوخت، شمع‌ها، كويل، ABS، دلكو و سنسورهاي الكتريكي ممكن است در اثر فشار آب ضربه ببينند.
  3. از آنجايي كه در روش هاي معمول براي از بين بردن جرم قرار گرفته بر روي موتور ناگزير استفاده از دستمال يا وسيله ديگر هستيم ممكن است باعث ضربه وارد شدن به بخشهاي حساس موتور و يا جداشدن بعضي اتصالات شويم.
  4. استفاده از مواد شوينده شيميايي نامناسب ممكن است باعث تشكيل رسوب بر روي بدنه موتور و آسيب ديدن آن شود.
  5. پسابي كه در اين روش بر جاي ميماند بسيار بيشتر از موتورشويي با بخار است.
  6. مدت زماني كه در اين روش براي موتور شويي صرف مي شود بيشتر از روش موتورشويي با بخار است.
بهترين روش موتورشويي خودرو كدام است؟

بهترين روش موتورشويي خودرو كدام است؟

بهترين روش موتورشويي خودرو، بخار خشك

يكي از بهترين روش موتورشويي خودرو  را مي توان نظافت موتور با بخار خشك مي باشد. شستشو با بخار خشك داراي برخي از ويژگي ها مي باشد كه آن را براي موتورشويي ايده آل كرده است. برخي از ويژگي ها به شرح زير مي باشند:

بخار گازي شكل است و در نتيجه باعث نفوذ به تمامي قسمت هاي غير قابل نفوذ نيز مي گردد و كمترين كثيفي را بر روي بدنه موتور بر جاي مي گذارد.

با استفاده از بخار خشك ديگر نيازي به استفاده از مواد شيميايي نداريد. اما در صورت استفاده از مواد استاندارد نتيجه ي بهتري خواهيد گرفت.

بخار حرارت بسيار بالايي دارد و در نتيجه باعث ذوب شدن چربي هاي باقي مانده بر روي بدنه موتور مي شود و به بهترين شكل آن را تميز مي كند.

شستشوي موتور با بخار بر سرعت نظافت شما مي افزايد و ديگر نيازي نيست زماني را به خشك كردن بدنه موتور بپردازيد.

شستشو به روش بخار خشك كاهش هزينه ها را به همراه خواهد داشت، چرا كه زمان شستشو كمتر مي شود و مواد شوينده و آب نيز مصرف نمي كند. بهترين روش موتورشويي خودرو.

 

بهترين روش موتورشويي خودرو، نانو

موتورشويي با نانو نيز جزو بهترين روش موتورشويي خودرو محسوب مي شود. در واقع مواد موتورشويي خودرو كاملا با قطعات خودرو شما سازگار است و به بهترين شكل مي تواند موتور خودرو شما را عاري از هرگونه آلودگي و كثيفي كند. كليه خدمات موتور شويي خودرو با بهترين مواد شوينده انجام مي شود كه بدون دخالت دست انسان مي باشد.

در موتورشويي نانو از چه موادي استفاده مي شود؟

همانطور كه بيان شد موتورشويي نانو جزو بهترين روش موتورشويي خودرو محسوب مي شود. اين مواد بدون ايجاد هيچ گونه خوردگي بر روي سطح موتور تمامي آلودگي ها و چربي ايجاد شده بر روي موتور را تميز مي كند. مواد موتورشويي در اين روش در واقع حلالي است كه به راحتي رسوبات را در خود حل مي كند. در آخر اين مواد حل شده با مواد نانو را با دستمال نانو كاملا از روي موتور جدا مي كنند.

آيا مواد نانو به رنگ موتور خودرو آسيب مي زند؟

يكي از عمده ترين نگراني هاي مشتريان موتورشويي اين است كه مواد نانو به رنگ موتور خودرو آسيب بزند و سبب سياه شدن و يا رنگ پريدگي آن شود. موادي كه براي موتورشويي خودرو به روش نانو استفاده مي شود مخصوص استفاده در دستگاه هاي موتورشويي، قطعه شويي و سرسيلندرشويي مي باشد و كاملا مناسب براي قطعات آلومينيومي، چدن، فولاد، آهن، برنج و مس مي باشد. در نتيجه هيچ گونه خوردگي بر روي سطح موتور خودرو ايجاد نمي كند.

 

جمع بندي

بهترين روش موتورشويي خودرو كدام است؟

بهترين روش موتورشويي خودرو كدام است؟

در بخش هاي پيشين در مورد سه روش موتورشويي با آب، بخار و نانو به بحث و بررسي پرداختيم. همانطور كه بيان شدن موتورشويي با آب يكي از روش هاي پرخطر مي باشد كه ممكن است به قطعات الكترونيكي خودرو آسيب وارد كند و چاره اي جز تعويض قطعات نخواهيد داشت. در نتيجه ي اين امر هزينه هاي زيادي را مي بايست متقبل شويد. اما در دو روش ديگري كه بيان جزو بهترين روش موتورشويي خودرو  مي باشند. شما عزيزان براي موتورشويي خودرو خود و يا صفرشويي آن مي توانيد به شماره هاي درج شده تماس حاصل نماييد و از متخصصين ما بخواهيد در اين مسير شما را راهنمايي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.