نكات مهم در صافكاري خودرو كه بايد بدانيد

۴ بازديد

امروز مي خواهيم به برخي از نكات مهم در صافكاري خودرو اشاره كنيم كه هر راننده اي بايد در مورد آن اطلاعات داشته باشد تا در صورت نياز گرفتار كلاهبرداران رد اين زمينه نشود. صافكاري خودرو در واقع يك مهارت جهت تعمير بدنه خودرو است كه هر تعميركاري توانايي انجام آن را به صورت كامل ندارد. اين كار نيازمند تجربه بسيار زيادي است و مي بايست با انواع روش هاي آن نيز آشنايي داشته باشد.

اگر بخشي از بدنه اتومبيل شما در اثر تصادف و يا هر سانحه ديگري دچار ناهمواري و يا برآمدگي شود براي اينكه بتوانيد بدنه خودرو خود را به حالت اوليه بازگردانيد بايستي از يك متخصص كمك بخواهيد. صافكاري خودرو بسته به اينكه ميزان جراحت بر روي بدنه خودرو چقدر است مي تواند به دو صورت صافكاري بدون رنگ و يا صافكاري با رنگ انجام پذيزد. بازگرداني بدنه خودرو با صافكاري بدون رنگ امريست كه نيازمد تجربه بسيار زيادي است بنابراين بايد خودرو به دست يك متخصص سپرده شود.

در ادامه نكات مهم در صافكاري خودرو را براي شما بيان مي داريم كه به عنوان صاحب خودرو بايد از آن اطلاعاتي داشته باشيد. با دانش نكات مهم در صافكاري خودرو بسيار هوشيارتر عمل مي كنيد و خودرو خود را به دست تعميركار ناكاربلد نمي سپاريد. تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.

 نكات مهم در صافكاري خودرو كه بايد بدانيد

نكات مهم در صافكاري خودرو كه بايد بدانيد

چه زماني به صافكاري خودرو نياز داريد؟

در صورتي كه خودرو شما دچار سانحه تصادف شود و يا اينكه به جايي برخورد كند امكان آسيب ديدن بدنه وجود دارد. اين آسيب مي تواند شديد و يا ضعيف باشد. در نتيجه قسمتي از بدنه خودرو فرورفته و يا برآمده مي شود. در برخي موارد ممكن است رنگ بدنه خودرو نيز از بين برود. براي برگداندن بدنه خودرو به حالت اوليه نيازمند يك صافكار هستيد.

آسيب سطحي: اگر خودروي شما تنها آسيب سطحي ديده باشد و يا ناهمواري هاي جزئي بر روي آن مشاهده كنيد. به راحتي مي توان با پوليش كردن و يا صافكاري بدون رنگ خودرو را به حالت اوليه بازگرداند. بدين طريق هيچ آسيبي بر روي بدنه خودرو مشهود نيست.

آسيب عمقي: در صورتي كه اتومبيل صدمه جدي ديده باشد و رنگ بدنه خودرو آسيب ببيند تنها راه، صافكاري خودرو و به اصطلاحچكش زدن آن مي باشد. اين كار در بيشتر موارد بدون رنگ امكان پذير نمي باشد. و حتما بايد صافكاري با رنگ انجام پذيرد.

كسب اطلاعات بيشتر: انواع روش هاي صافكاري خودرو

نكات مهم در صافكاري خودرو

اگر بخواهيم نكات مهم در صافكاري خودرو را به دو دسته كلي تقسيم بندي كنيم. بايد به دو بخش مجزاي تجهيزات صافكاري و مهارت صافكار تقسيم بندي كنيم. در واقع صافكاري جزو كارهايي است كه هر ساله در حال رشد مي باشد و روش هاي جديد روي كار مي آيند. يك صافكار ماهر بايد با تمامي اين روش ها به طور كامل آشنايي داشته باشد و بتواند با تجربه كافي آن ها را به دست بگيرد.

با نكات مهم در صافكاري خودرو در خدمت شما هستيم. اگر به تجهيزات صافكاري نگاهي بيندازيد متوجه مي شويد كه هر ساله به آن ها اضافه مي شود و از طرفي اين تجهيزات هركدام براي يك بخش از خودرو مورد استفاده قرار مي گيرد. يك صافكار ماهر بايد تمامي تجهيزات صافكاري خودرو را به طور كامل داشته باشد تا با استفاده احسن از هر يك از آن ها بتواند روند كار خود را به بهترين شكل تحويل دهد.

 نكات مهم در صافكاري خودرو كه بايد بدانيد

نكات مهم در صافكاري خودرو كه بايد بدانيد

ويژگي هاي صافكار ماهر

  • صافكاري كه داراي تجربه كافي باشد در ابتداي كار با ديدن مشكل به راحتي مي تواند قيمت جزئيات كار را اعلام كند.
  • پيش از شروع كار براي اينكه به راحتي به بخش هاي آسيب ديده دسترسي داشته باشد تمامي قطعات اضافي روي بدنه را جدا مي كند.
  • در صورت امكان ضربه هاي مورد نياز براي صاف كردن بدنه خودرو را از داخل بدنه وارد مي كند و دقت كافي در زدن ضربه را دارد.
  • استفاده از حرارت و گرما نيز كمك مي كند بدنه خودرو تغيير شكل دهد اما صافكار بايد بداند تا چه ميزان از حرارت استفاده كند كه موجب وارد شدن آسيب به بدنه خودرو نشود.
  • در حين فرايند صافكاري سطح بدنه خودرو بايد در مقابل نور خورشيد قرار بگيرد. زيرا اين نور توسط بدنه خودرو جذب مي شود و كمك شاياني به تعميركار مي كند.
  • تا جايي كه ممكن است نبايد قطعات اصلي و اورجينال بدنه خودرو با قطعات جايگزين تعويض شود زيرا هيچ محصولي در بازار به اندازه قطعات اصلي كيفيت ندارد. همچنين تعويض قطعات نيز هزينه زيادي را براي شما به همراه دارد.
  • قطعاتي كه در خودرو جفت هستند بايد به صورت كامل پس از صافكاري قرينه شوند و هم تراز شوند.
  • يك صافكار ماهر بايد بتواند در صورت نياز بخش هايي از خودرو را كه رنگ آن ها از بين رفته لكه گيري كند و يا اينكه از بتونه نازك استفاده كند. استفاده از بتونه ضخيم به مرور زمان دچار ترك خوردگي مي شود.
  • در صورت نياز صافكار بايد تضمين كند كه مراحل كار بدون رنگ صورت مي پذيرد.
  • در صورتي كه نياز به رنگ بدنه باشد، حتما بايد از رنگ بدنه اي كه توسط خودرو سازي مشخص شده استفاده شود. البته كيفيت رنگ نيز مهم است و رنگ بدنه پس از مدتي در مقابل نور خورشيد نبايد كيفيت اوليه خود را از دست بدهد.
  • بين بخش هاي نقاشي شده و بخش هاي اوجينال نبايد هيچ مرزي مشخص باشد.
  • پس از صافكاري كمي با ماشين رانندگي كنيد؛ اتومبيل نبايد دچار هيچ‌گونه لرزشي شده يا صدايي از آن شنيده شود.
  • يك صافكار ماهر بايد در نگهداري تجهيزات خود، مراقبت‌هاي لازم را انجام داده و نظافت را مخصوصا در مواقع نقاشي رعايت كند. زيرا كوچك‌ترين آلودگي موجود در رنگ باعث خراب شدن نقاشي خودرو مي‌شود.
 نكات مهم در صافكاري خودرو كه بايد بدانيد

نكات مهم در صافكاري خودرو كه بايد بدانيد

برخي از اصطلاحات صافكاري

با نكات مهم در صافكاري خودرو در خدمت شما هستيم. در اين بخش مي خواهيم به برخي از اصطلاحات در صافكاري اشاره كنيم. تا نكات مهم در صافكاري خودرو را براي شما بيان كنيم.

شاسي كشي: در واقع به عملي گفته مي شود كه شاسي خودرو را به محل اوليه باز مي گرداند. اين عمل اصولا به وسيله جرثقيل و يا جك انجام مي شود. در صورتي كه خودرو در اثر تصادف ضربه جدي خورده باشد و ستون هاي خودرو جابجا شود از شاسي كشي استفاده مي شود.

دستگاه مكش: در صورت وارد شدن ضربه و يا تصادف بدنه خودرو روي بدنه خودرو تورفتگي ايجاد مي شود. دستگاه مكش اصولا براي كار روي خودروهايي با طراحي منحني استفاده مي شود و به وسيله ي آن مي توان بدون ريزش رنگ بدنه خودرو را به حالت اوليه بازگرداند.

رنگ كوره اي: اين نوع رنگ تنها در كارخانجات خودروسازي انجام مي گردد كه مجهز به سيستم پخت رنگ هستند. اين كار به هيچ وجه در صافكاري ها و تعميرگاه ها انجام نمي شود. بعضي از صافكارها براي اينكه به كار خود سرعت ببخشند از اشعه UV استفاده مي كنند كه ارتباطي با رنگ كوره اي ندارد.

پوليش خودرو: رنگي كه روي بدنه خودرو مي باشد در اصل داراي 8 تا 10 لايه است. پوليش در واقع يكي از اين لايه ها را برميدارد و بدنه خودرو را براق تر نشان مي دهد. پوليش خودرو نيز جزو مواردي است كه حتما بايد توسط يك متخصص انجام شود. توجه داشته باشيد انجام پوليش به دفعات به رنگ بدنه خودرو آسيب مي زند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.