تفاوت صافكاري بدون رنگ و صافكاري با رنگ

۴ بازديد

قطع به يقين هر راننده اي با جمله ي تفاوت صافكاري بدون رنگ با صافكاري با رنگ مواجه شده است. برخورد و تصادف يكي از قسمت هاي جدايي ناپذير در جهان خودرو و نگهداري از آن مي باشد. از برخوردهاي كوچك در اثر حواس پرتي تا تصادفات ناگوار، همگي ممكن است با تفاوت صافكاري بدون رنگ با صافكاري با رنگ سر و كار داشته باشند.

عموما اتومبيل هاي آسيب ديده در تصادف به صافكاري منتقل مي شوند. حرفه اي كه اگر آن را نوعي هنر فرض كنيم اغراق نكرده ايم. صافكاري در ايران مسير علمي و آكادميك نداشته و بر اثر كسب تجربه در طول ساليان حاصل مي شود. در اين هنر به بازسازي و ترميم بدنه خودرو پرداخته مي شود تا بتوان بدنه خودرو را به حالت اوليه بازگرداند.

صافكاري عمدتا به دو روش صافكاري بدون رنگ و صافكاري با رنگ تقسيم بندي مي شود. در اين مقاله مي خواهيم در مورد تفاوت صافكاري بدون رنگ با صافكاري با رنگ با شما به بحث و بررسي بپردازيم. تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.

تفاوت صافكاري بدون رنگ با صافكاري با رنگ

تفاوت صافكاري بدون رنگ با صافكاري با رنگ

تفاوت صافكاري بدون رنگ با صافكاري با رنگ

در حالت كلي مي توان گفت تفاوت عمده اين دوس بك به ميزان ضربه اي كه به بدنه خودرو وارد شده است، بستگي دارد. در تصادفات رانندگي بسته با ميزان خسارت وارده و خرابي بدنه خودرو، صاحب خودرو تصميم مي گيرد كه قطعه خرابي را تعويض كند و يا اينكه به دست يك صافكار بسپارد. در صورتي كه براي ادامه از صافكار كمك نگيرد فرايند تعمير و تحويل خودرو با سرعت بالاتري صورت مي پذيرد اما قيمت خودرو با ريسك بالاتري افت مي كند.

نكته: خودروهايي كه بخشي بدنه آن ها تعويض مي شود، مانند يكي از درب هاي خودرو، با افت شديد قيمت مواجه هستند.

اولين بخشي كه در يك تصادف مستقيما آسيب مي بيند، رنگ بدنه خودرو مي باشد. اگر ميزان ضربه در حدي باشد كه رنگ بدنه خودرو نريخته باشد و تنها ناحيه اسيب ديده دفمه شده باشد. مي توان آ« بخش از بدنه خودرو را به دست صافكار ماهر سپرد تا بدنه خودرو را بدون رنگ به حالت اوليه بازگرداند. از ديگر خدمات كارن فيكس مي توان به سراميك خودرو اشاره كرد كه يك روش براي جلوگيري از اسيب ديدگي بدنه خودرو است.

در برخي از تصادفات آسيب هاي وارده به بدنه خودرو به حدي است كه سبب مي شود رنگ بدنه خودرو ضعيف شود. اين تضعيف بدنه خودرو مانند خراش و يا تكه تكه شدن رنگ مشهود است. در اين موارد نمي توان رنگ بدنه خودرو را احيا كرد و پس از صافكاري مي بايست بخش هايي از خودرو كه دچار رنگ رفتگي شده اند مجددا رنگ آميزي گردند. تفاوت صافكاري بدون رنگ با صافكاري با رنگ.

جدا از شدت ضربه و انرژي وارده حاصل از تصادف و تفاوت صافكاري بدون رنگ با صافكاري با رنگ، كيفيت و ضخامت رنگ و همچنين زيرسازي آن نقش موثر و  تعيين‌كننده‌اي در نوع بازسازي بدنه‌ دارد. در خودروهايي كه از كيفيت رنگ بالايي‌ بهره مي‌برند ضخامت لايه‌هاي رنگي نيز بالا بوده و اين ضخامت زياد، توانايي بالاتري در تحمل شدت ضربه و انرژي بدون تاثيرگذاري منفي در رنگ را به خودرو هديه‌ مي‌دهد. اما آن روي سكه اين است كه اگر شدت ضربه از از حد تحمل بالاتر باشد، عملا امكان بي‌رنگ ترميم‌كردن بدنه از صافكار سلب شده و در اينجا، نياز به يك نقاش ماهر بيش از پيش احساس مي‌شود.

 

صافكاري بدون رنگ با ميله

يكي از ابزار صافكاري ميله pdr مي باشد. با استفاده از اين ميله مي توان فرورفتگي هاي به وجود آمده بر روي بدنه خودرو را بدون اينكه از چكش و ضربه استفاده شود، رفع كنيم. ميله ي PDR براي صافكاري بدون رنگ استفاده مي شوند و صرفا براي ترميم فرورفتگي انجام مي گردد. ميله هاي PDR انواع مختلفي دارند و از جنس فولاد هستند. قسمت سر اين ميله ها زاويه دار است و اين امكان ار مي دهد كه با چرخش دست بتواند فرورفتگي هاي ايجاد شده را اصلاح كند. ميله هاي PDR زماني استفاده مي شوند كه اشراف كاملي به محل آسيب ديدگي داشته باشيد و بتوان ميله از از قسمت پشتي بدنه با محل آسيب ديده مماس كرد.

 

صافكاري بدون رنگ با دستگاه مكش

اين نوع صافكاري با استفاده از ايجاد مكش و فشرده كردن هوا به سمت خارج از بدنه خودرو انجام مي شود. با تفاوت صافكاري بدون رنگ با صافكاري با رنگ در خدمت شما هستيم. صافكاري با با دستگاه مكش از خدمات صافكاري بدون رنگ مي باشد. اين دستگاه قابليت تنظيم باد را دارد. با استفاده از اين دستگاه به جاي گرما و برش از عامل فشار براي ترميم بدنه خودرو استفاده مي شود. يكي از مهم ترين مزاياي دستگاه مكش، رفع فرورفتگي هاي بدنه خودرو در كمترين زمان ممكن است.

 

صافكاري بدون رنگ به چه قيمتي؟

با تفاوت صافكاري بدون رنگ با صافكاري با رنگ در خدمت شما هستيم. در اين بخش منظورمان هزينه ي صافكاري بدون رنگ نمي باشد. در واقع ميزان ريسك احتمالي و تاثيرات مخربي كه صافكاري بدون رنگ بر خودرو مي گذارد مد نظر مي باشد. صافكاري بدون رنگ تنها زماني ارزشمند است كه اثر موج بر بدنه خودرو جاي نگذارد. صافكاري بي‌رنگ تنها زماني ارزشمند است كه اثر موج را بر بدنه خودرو بر جاي نذارد. پديدار شدن موج كه در راستاي  به هم خوردن بالانس و ضخامت رنگ حاصل‌شده، كيفيت ترميم بدنه را خدشه‌دار كرده و اين مورد مي‌تواند با رنگ‌نكردن قطعه آسيب ديده به راحتي پديدار‌ شود.

 

چگونه مي توان به تفاوت صافكاري بدون رنگ با صافكاري با رنگ پي برد؟
تفاوت صافكاري بدون رنگ با صافكاري با رنگ

تفاوت صافكاري بدون رنگ با صافكاري با رنگ

همانطور كه صافكاري و نقاشي را نوعي هنر خطاب كرديم، كارشناسي خودرو به ويژه كارشناسي بدنه خودرو را نيز هنر و مهارتي در خور توجه و مهم مي‌دانيم. تشخيص كارشناسي بي‌رنگ و با رنگ بيش از هر چيزي نياز به تجربه و برخورد با موارد اينچنيني دارد. يك كارشناس خبره با نگاهي دقيق و تيزبينانه به بدنه، متوجه وضعيت آن شده و به راحتي به رد هرگونه موج و موارد جلب‌توجه كننده در راستاي انعكاس غير منظم رنگ در جريان نور پي مي‌برد. موج‌هاي ريز و درشت بدنه خودرو در اثر استفاده از ابزارآلات صافكاري مانند چكش هم ايجاد شده و كارشناسان با تجربه كه با اين موارد آشنايي كامل دارند به خوبي مي‌توانند شما را از وضعيت بدنه خودروي مورد نظر آگاه كنند.

شما عزيزان مي توانيد براي صافكاري بدون رنگ و صافكاري با رنگ به مجموعه تخصصي كارن فيكس مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.